Sök
Stäng denna sökruta.

Grundläggande konverteringsoptimering

Gör hemsidan enklare.

Gör hemsidan lätt att förstå för användaren med en tydlig meny, inte för mycket information på varje sida.

Färg

Använd färger som passar och tilltalar målgruppen & läs på om färgpsykologi, Googla “color psychology

Tydliga konverteringselement

Använd till exempel knappar istället för en länkar om du vill att användaren ska klicka. Se till att knappen sticker ut med hjälp av till exempel färg, form & storlek.

Enkla formulär

Ha inte för många fält med information användaren måste fylla i när den ska skicka in ett formulär eller avsluta en beställning.

Recensioner.

Ha med recensioner på hemsidan som visar vad andra tyckt om att arbeta med er / handla det ni säljer.

Trygghetssymboler.

Visa upp innehåll som skapar trygghet till exempel säkerhetssymboler eller logotyper från kända företag du arbetat eller samarbetar med.

Copywriting.

Förbättra dina texter så de bygger upp värdet av det du vill sälja och effektivt visar att din tjänst eller produkt kommer gör användarens liv till det bättre med det du erbjuder.

FAQ

Frequently asked questions, eller “vanliga frågor” kan hjälpa användare  som har en fundering innan de handlar att enkelt få svar och hjälpa dem fatta rätt beslut.

Om oss

Om oss sidan kan skapa trygghet för användaren innan den väljer ditt företag. Visa upp er historia, vad ni står för & vilka värderingar ni har och gärna också människorna inom företaget.

Landningssidor

Gör unika landningssidor för varje tjänst/produkt du säljer så du kan fokusera på att sälja in just den tjänsten eller produkten som kunden är intresserad av utan att distrahera kunden med andra tjänster & produkter.

Dra nytta av begränsade erbjudanden

För att få den potentiella kunden att konvertera kan det vara bra att ha ett begränsat erbjudande (begränsningen kan till exempel vara i form av tidsbegränsning eller max antal kunder som får ta del av erbjudandet)

Share this article